SBDP021 Chrono Speedmaster!
4 participants
Page 1 sur 1
Seiko Prospex Speedmaster
7T62-OEJO
Model # SBDP021
7T62 Quartz movement
Stopwatch w/12hr timer
10 Bars water resistant
Alarm function
Screw down locking crown
This one is #278 of 600 made
Designed and signed by Takuya Yura a Japanese Formula One racer. Most of the info is in Japanese so, I can't tell you much more.
The case and bracelet are titanium. I can't say much for the bracelet though, I think they could have done better. It's not integrated to the case so I'm already thinking of replacements for it.
Turning the bezel will lock and unlock the body so it can be raised up.
I have no idea why they made it like this expect maybe to be kinda like a stopwatch. The functions aren't accessable unless it's up. It is spring loaded which is nice. I guess it's not much different than some of the divers with shrouds. The lume is good but, nothing like the divers though.
All in all it's a sweet watch. I just wish it was an automatic. I hate to do it but, this will be a great watch to take to the track for lap timing.
PHOTOS arrybiggs.net
Seiko Prospex Speedmaster
7T62-OEJO
Model # SBDP021
7T62 Quartz movement
Stopwatch w/12hr timer
10 Bars water resistant
Alarm function
Screw down locking crown
This one is #278 of 600 made
Designed and signed by Takuya Yura a Japanese Formula One racer. Most of the info is in Japanese so, I can't tell you much more.
The case and bracelet are titanium. I can't say much for the bracelet though, I think they could have done better. It's not integrated to the case so I'm already thinking of replacements for it.
Turning the bezel will lock and unlock the body so it can be raised up.
I have no idea why they made it like this expect maybe to be kinda like a stopwatch. The functions aren't accessable unless it's up. It is spring loaded which is nice. I guess it's not much different than some of the divers with shrouds. The lume is good but, nothing like the divers though.
All in all it's a sweet watch. I just wish it was an automatic. I hate to do it but, this will be a great watch to take to the track for lap timing.
PHOTOS arrybiggs.net
Invité- Invité
Re: SBDP021 Chrono Speedmaster!
une vraie bonne chose: le compteur des minutes sur 60 minutes. s'il avait pu etre central ca aurait ete encore mieux
je joue en ce moment avec ma strela et me chronometre entre l'hotel et le bureau ( bah oui). c'est en fait super agacant un cadran sur 30 minutes.
je joue en ce moment avec ma strela et me chronometre entre l'hotel et le bureau ( bah oui). c'est en fait super agacant un cadran sur 30 minutes.
perso et avec le recul d'un seul chrono, j'ai jamais très bien compris le concept du totaliseur 30mns, si qq un a une réponse je suis preneur pour ma culture horlogère....
Je la trouve excellente! Bonne tête, la finitionn a l'air sympa aussi.
Bon le nom évidemment, ils auraient pu toruver autre chose...
Une idée du prix?
J'ai peur que ce ne soit pas donné, les séries limitées chez Seiko sont rarement cadeaux.
Bon le nom évidemment, ils auraient pu toruver autre chose...
Une idée du prix?
J'ai peur que ce ne soit pas donné, les séries limitées chez Seiko sont rarement cadeaux.
cisco- Rhincodon typus
J'aime bien les boîtiers basculants (cf mon Eterna). Comment se passe le verrouillage ?
poussin- Rhincodon typus
j'aime bien l'idée, seul "reproche" je lui aurait mis des "répétiteurs" de poussoirs chrono dans la carrure externe pour pouvoir utiliser le chrono sans déployer la montre.
par rotation de la lunette!poussin a écrit:J'aime bien les boîtiers basculants (cf mon Eterna). Comment se passe le verrouillage ?
Très épaisse, le boîter basculant ne m'intéresse absolument pas, hormis la rendre très massive, de plus un quartz à ce prix là...
Lionel
Lionel
Invité- Invité
Merci Jojo pour le lien.
Ouaip pas donné, mais une bien jolie montre. Tentant si on aime le quartz.
Ouaip pas donné, mais une bien jolie montre. Tentant si on aime le quartz.
cisco- Rhincodon typus
Vue déjà mais ça fait un bail. Assez rare je crois et sympa! La cal est banal mais le reste est très bien ama. Je connais pas le prix?
Invité- Invité
Jamais entendu parlé mais j'aime beaucoup.
Beaucoup moins le prix...
Beaucoup moins le prix...
Invité- Invité